Sanoma - Get The World



Sanoma - Get The World

Sanoma is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. In 2011 haalde Sanoma een omzet van 642 miljoen euro. Het bedrijf telt bijna 1600 medewerkers verdeelt over de redacties, de ondersteunende afdelingen en bij dochterondernemingen.

Sanoma is in 2001 ontstaan na de overname van VNU en Ilse Media. Tot 2011 bestond het bedrijf uit twee losse bedrijven: Sanoma Uitgevers (tijdschriften) en Sanoma Digital. In 2013 werd besloten dat het hele uitgeefbedrijf één naam kreeg: Sanoma. Sinds 2011 is Sanoma meerderheidsaandeelhouder van SBS Nederland. Dit maakt Sanoma nu tot de grootste uitgever van multimedia in Nederland.

Bekende merken van Sanoma zijn: AutoWeek, Donald Duck, Libelle, delicious., Margriet, LINDA, Cosmopolitan, Veronica magazine, Kieskeurig.nl, Nu.nl, Startpagina.nl, Schoolbank.nl en natuurlijk Woonwebsite.nl!

De missie van Sanoma luidt:

“Sanoma inspireert, informeert en verbindt. Dat is onze missie. Mensen inspireren en ze de informatie bieden om betere beslissingen te nemen. Met onze partners de platforms bouwen om succesvol zaken te doen. Daartoe leveren wij de contacten, de context en de content. Altijd en overal waar vraag ontstaat. Nu en in de toekomst."



Tijdschiften van Sanoma in Nederland


Huis & Tuin
- 101 Woonideeën
- Tuinieren
- Eigen Huis & Interieur
- More Than Classic
- ariadne at Home
- Home and Garden
- Seasons
- vtwonen



Sanoma - Get the World | Media | Tijdschriften | Online | Meer informatie